Majstri reklamy a manipulátori nášho myslenia tasia svoje zbrane k útoku na našu šedú kôru mozgovú. Všade – v telke, v počítači, v poštovej schránke, ale aj na ulici, pri cestách, či v kine, sa nás krásne ženy, neodolateľní muži, herci, športovci, šéfkuchári, speváci a nekonečný rad ďalších známych osobností, presviedčajú, že najviac zo všetkého potrebujeme úvery, farby na vlasy, nové autá, supermarketové ovocie a zeleninu, vložky, sladkosti a pod. Svet reklamy manipuluje už nielen s naším podvedomím, ale otvorene útočí aj na naše vedomie. Priznávam sa, že aj ja zájdem do obchodu kúpiť 3-4 veci a pri pokladni zistím, že ich najmenej 10.
Lekári varujú, že obrovským nebezpečenstvom pre naše zdravie je stres. Snaha uživiť rodinu ale mnohých z nás v stresových situáciach priamo varí. Ako mäso v guľaši. Tak trochu mi to pripadá, ako keby som nasadol na reťazový kolotoč a chlapík, ktorý ho obsluhuje po zapnutí niekam zdúchol. A ja sa točím, točím dokola a čakám na zásah zvonku, ktorý ten kolotoč konečne zastaví.
Zobral som pred pár dňami deti do lesa. Na huby. Toľko úprimnej a bujarej radosti, ktorú v nich vyvolali každý masliačik, či bedľa, ma prebudilo z kyberneticko-reklamného pseudosveta. Žiadny hovoriaci psíci, či tučniaci riadiaci ponurku, ani ruské dievčatko s jej najlepším kámošom, cirkusovým medveďom vo výslužbe, nemali nárok. Včera sme boli zbierať gaštany a chystáme sa púšťať šarkana. Jeseň rozliala farby na naše krásne lesy a ja som po návrate z výletu spokojne prekročil kopu letákov na schodoch v našom činžiaku. Možno som prišiel o šancu zistiť, kde zlacnelo maslo, kto ponúka najnižší úver a ktorá zo slovenských celebrít nemá vrásky. Na to, čo som získal nestačia všetky reklamné ponuky celého sveta. Zajtra si urobíme šarkana a skúsime ho naučiť lietať.
-leb-