Občan Spišskej Novej Vsi adresoval mestu jednoduchú, logickú otázku: Prečo sa nesnažíte, aspoň počas leta, obnoviť dopravu na železničnej trati Spišská Nová Ves-Levoča? V Spišskom Podhradí to dokázali a vrátili “Aničku” späť na trať Podhradie-Spišské Vlachy.
Dostal písomnú odpoveď, že by to bolo veľmi drahé a že mesto Levoča o to nemá záujem. Drahá znamená pár tisíc eur. Šetrnosť mesta je v tomto prípade úžasná. Vo svetle verejného osvetlenia, ale pôsobí smiešne a alibisticky. Rozšafnosť našej radnice pri platení koncesie za verejné osvetlenie je, zdá sa, nekonečná. Pôvodne dohodnutú zmluvu na cca 5 miliónov eur už raz zvýšili o ďalších takmer 4,5 miliónov eur. Podľa našich informácií príbeh čaká ďalšie pokračovanie a koncesia bude, že vraj, navýšená ešte o 2 milióny eur. Tu už nemá zmysel porovnávať náš projekt s projektami iných miest na Slovensku. Ani vypočítavať, že po novom nás bude svietenie v meste stáť 4 krát viac než doteraz. Tu už vzniká podozrenie, že za takúto skvelú zákazku sa firma niekomu dokáže pekne “odvďačiť”. Je priveľa tmy nielen v uliciach mesta, ale aj v pozadí tejto koncesie.
Ale na obnovenie železničnej dopravy (počas letnej turistickej sezóny) medzi SNV a Levočou pár tisíc nemáme. Jeden exteriérový prvok pri novom cyklochodníku by to vyriešil na niekoľko rokov dopredu. A som presvedčený, že znovu jazdiaca “Anička” urobila ľuďom väčšiu radosť ako predražené “umelecké” dielo, okolo ktorého prefrčia cyklonadšenci za sekundu.
A keď už sme pri doprave, poviem vám niečo aj o oprave mosta nad Ružínom, ktorý odstavil najvyužívanejšiu cestnú spojnicu medzi SNV a Košicami. Košický samosprávny kraj bol pripravený zaplatiť za túto opravu takmer 9 miliónov eur. Výberove konanie trvalo dlho a nestihlo by sa to “vúckarských” volieb. A zrazu sa našiel aj variant rekonštrukciu lacnejší o 3 štvrtiny pôvodne navrhovanej ceny, ale hlavne rýchlejší. Pán Trebuľa s partiou svojich úradníkov by šafárili s našimi peniazmi a ani by nemihli brvou.
-leb-